КАФЕДРА ТЕОРІЇ, ФАХОВИХ МЕТОДИК ТА ТЕХНОЛОГІЙ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Виховання дитини – це не мила забава, а завдання, що потребує капіталовкладень, – тяжких переживань, зусиль, безсонних ночей і багато-багато думок…
(Я. Корчак).
Кафедру теорії, фахових методик та технологій дошкільної освіти створено у 2016 році на чолі із завідувачем кафедри – Слободинською Т.С., доктором філологічних наук, професором.


На кафедрі здійснюється підготовка здобувачів освіти за освітньою програмою 012 «Дошкільна ocвітa», а саме:
- На основі базової середньої освіти – 9 класів.
- Галузь знань: 01 Освіта\Педагогіка
- Спеціальність – 012 «Дошкільна ocвітa»
- Освітня кваліфікація – фаховий молодший бакалавр дошкільної освіти, асистент педагога з інклюзивної освіти.
- Термін навчання: 3 роки 10 місяців.
- На основі повної загальної середньої освіти – 11 класів.
- Галузь знань: 01 Освіта\Педагогіка
- Спеціальність – 012 «Дошкільна ocвітa»
- Освітня кваліфікація – фаховий молодший бакалавр дошкільної освіти, фахівець з корегувального навчання.
- Термін навчання: 1 рік 10 місяців.
- Галузь знань: 01 Освіта\Педагогіка
- Спеціальність – 012 «Дошкільна ocвітa»
- Освітній ступінь – бакалавр (на базі ОКР «Молодший спеціаліст».
- Кваліфікація – бакалавр дошкільної освіти, вихователь закладу дошкільної освіти, вихователь-методист.
- Термін навчання: за ОС «Бакалавр» – 1 рік 10 місяців.
З 2018 року кафедра входить до складу факультету дошкільної освіти та музичного мистецтва.
З листопада 2018 року кафедра працює у такому складі: завідувач кафедри, канд. пед. наук. Л.А. Засипкіна; декан факультету дошкільної освіти та музичного мистецтва; доктор наук, професор Т.С. Слободинська; методист коледжу, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, магістр освіти Т.В. Руда; заступник декана з навчальної роботи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, магістр освіти Т.Л. Федчишина; спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, магістр освіти О.В. Тарашевська; спеціаліст другої категорії, магістр освіти М.П. Сорочан; спеціаліст вищої категорії, старший-викладач, магістр освіти Л.П.Токар; спеціаліст вищої категорії, магістр освіти І.В. Цісар; спеціаліст, магістр освіти В. В.Бойко.
Наукова та навчально-методична діяльність колективу кафедри є невід’ємною складовою освітнього процесу, характеризується багатовекторністю та активним впровадженням сучасної педагогічної інноватики.
Свідченням тому є досить актуальні на сьогодні проблеми, над якими працює кафедра: «Методи інноваційного та розвивального навчання на основі використання перспективних інформаційних технологій», «Багатовекторність та інноватика сучасного дошкілля», «Педагог дошкільної освіти: інтенсив сучасних підходів та методів у викладанні (фасилітація, тренінг, коучинг)», «Інноваційне освітнє середовище – складова формування професійної компетентності майбутніх фахівців дошкільної галузі».
Викладачі кафедри беруть активну участь у Міжнародних та Всеукраїнських конференціях, проведених в межах України та за її межами, зокрема: Регіональна (не)конференція магістральний міні-EdCamp Stryzhavka за темою: «Як навчати покоління Z» (смт. Стрижавка, 26 січня 2019); перші обласні педагогічні читання з Гуманної педагогіки на тему: «Гуманна педагогіка в сучасному освітньому просторі» (м. Вінниця, 27 жовтня 2019); III Міжнародна науково-практична конференція «Інновації партнерської взаємодії освіти, економіки та соціального захисту в умовах інклюзії та прагматичної реабілітації соціуму (м. Кам’янець-Подільський, 19 квітня 2019); Науково-практична конференція «Проблеми реформування педагогічної науки та освіти» (м. Ужгород, 15 лютого 2019); Всеукраїнський науково-методичний семінар «Теорія і практика підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури» (28 вересня 2020 року, м. Умань); ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Філологічні горизонти: науковий, лінгводидактичний, філософський, соціальний, національно-патріотичний вектори» (21 жовтня 2020 року, м. Вінниця); XVIII Міжнародні педагогічно-мистецькі читання памяті професора О.П. Рудницької «Неперервна педагогічна освіта XXI століття: досвід, інновації, тенденції» (1 грудня 2020 року, м. Київ); II Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Шляхи розвитку науки в сучасних кризових умовах» (3-4 червня 2021 року, м. Дніпро); ІІІ Всеукраїнська науково-методична конференція: «Сучасні педагогічні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців у закладах фахової передвищої освіти: досвід, проблеми, перспективи» (22-23 квітня, м. Вінниця); Міжнародна науково-практична конференція «Міждисциплінарний дискурс: теорія, практика, досвід» (14 травня 2021року, м. Київ); Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні тенденції та фактори розвитку педагогічних та психологічних наук в Україні та країнах ЄС» (25-26 вересня 2020 р). Університет Марії Кюрі-Склодовської, м. Люблін, Республіка Польща; Pedagogy and psychology in the modern world: the art of teaching and learning. International Scientific and Practical Cоnference. Wloclawek (26-27 лютого 2021 року); VІ International Scientific and Practical Conference “Actual trends of modern scientific /research” (17-19 січня 2021 року, Munich), for Participation in the International scientific conference “Modern European psychological and pedagogical education.The development of a creative learning environment” (8-9 october 2021), Poland; Майстер-клас «Як розповідати дітям про дорослішання та підвищити комунікатину компетенцію». Центр освіти дорослих ВМР ( 1 жовтня 2021, м. Вінниця) та ін.
Систематично викладачі кафедри є учасниками вебінарів, серед них: «Нове в законодавстві про дошкільну освіту». Цифрове видавництво MCFR (лютий, 2021 року); «Новий Базовий компонент дошкільної освіти – нові перспективи». Цифрове видавництво MCFR (10 березня, 2021 року); «Як у дитсадку створити дієву систему забезпечення якості освіти». Цифрове видавництво MCFR (20 січня 2021 року); «Іммерсивне заняття: нове в дидактиці дошкільної освіти чи забуті традиції?». ГО «Академія розвитку особистості» (27 січня 2021 року, ), ВДПУ; «Віртуальні органайзери сучасного вчителя» (29 березня 2021 року, м. Київ); серії Всеукраїнських вебінарів «Якісна дошкільна освіта в Україні». 8.12.2020, 17.12.2020, 26.01.2021, 9.02.2021, 16.02.2021, 26.02.2021, 2.03.2021 та майстер-класів: «Інклюзивна складова в діяльності викладача закладу ФПО», Вінницький технічний коледж, (13 квітня 2021 року); «Організація онлайн-оцінювання здобувачів освіти за допомогою сервісу wordwall.net», Вінницький технічний коледж, (13 квітня 2021 року); «Методика проведення віртуального соціально-правового квесту як інтерактивної форми позакласного заходу в умовах дистанційного навчання», Вінницький технічний коледж, (13 квітня 2021 року); «Інтерактивна презентація засобами Mentimeter», Вінницький технічний коледж, (13 квітня 2021 року); «Організація дистанційного навчання в закладах фахової передвищої освіти за допомогою віртуальної дошки (padlet, jamboard)», Вінницький технічний коледж, (13 квітня 2021 року).
У 2021 році, викладачі кафедри Руда Т.В., Слободинська Т.С., Федчишина Т.Л., Токар Л.П., Тарашевська О.В., Цісар І.В. прийняли участь у Всеукраїнському конкурсі професійної майстерності «Педагогічний оскар» та зайняли II місце у номінації «Інновації у створенні й упровадженні сучасних методик, форм, прийомів викладання» (Слободинська Т.С., Федчишина Т.Л., Токар Л.П.), II місце у номінації «Інноваційна діяльність закладу фахової передвищої освіти у забезпеченні якісної підготовки кокурентноспроможного фахівця» (Руда Т.В.), III місце у номінації «Сучасний навчально-методичний посібник» (Тарашевська О.В., Цісар І.В.).
18 лютого 2021 року викладачами кафедри проведено Всеукраїнський актуальний мережевий семінар «Сучасна дошкільна освіта: стратегія, тактика, виміри змін».
Порядок роботи семінару передбачав реєстрацію учасників семінару, пленарне засідання та роботу у секційних засіданнях: «Виклики часу: якісна дошкільна освіт в Україні», «Інноваційні технології дошкільної освіти», «Інклюзивна освіта: реалії та перспективи», «Підготовка фахівців для галузі дошкільної освіти», підбиття підсумків семінару. Робочі мови конференції: Українська та англійська.
В роботі актуального мережевого семінару прийняли участь: Комунальний заклад вищої освіти «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж», Хмельницький національний університет, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Криворізький державний педагогічний університет, Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького, Вінницький педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Педагогічний фаховий коледж Львівського національного університету імені Івана Франка, «Дошкільний заклад № 38 Вінницької міської ради», «Дошкільний заклад № 16 Вінницької міської ради», «Дошкільний заклад № 61 Вінницької міської ради», ЗДО № 282, м. Київ, Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа I-II ступенів-ліцей № 7 Вінницької міської ради», Державна реабілітційна установа ЦКРДУ «Промінь», м. Вінниця, інші навчальні заклади України.
Працюючи над дисертаційними роботами, науковими статтями, готуючись до виступу на конференціях, семінарах-практикумах, викладачі нарощують свій науковий потенціал, вдосконалюють знання, підвищують рівень викладацької майстерності, засвоюють новітні інтерактивні технології викладання спеціальних дисциплін, що дає змогу більш чітко та послідовно викладати лекційний та практичний матеріал.
Викладачі кафедри – високоосвічені фахівці, які мають наукові ступені кандидата та доктора наук, значний практичний та науковий досвід роботи, що дає їм змогу ефективно керувати науковою роботою студентів, виконувати значний обсяг навчально-методичної роботи тощо.
Крім того, в досягненні високого результату виховної педагогічної діяльності відіграє професійна самосвідомість педагога та сформованість індивідуального стилю діяльності, педагогічної майстерності.
Кафедра забезпечує викладання спектру актуальних для підготовки сучасного вихователя закладу дошкільної освіти дисциплін: «Дошкільна лінгводидактика», «Психологія дитячої творчості», «Педагогічна творчість», «Сімейна педагогіка», «Історія дошкільної педагогіки», «Історія гувернерства в Україні», «Педагогічна психологія», «Етнопсихологія», «Логопедія», «Основи логопедії», «Дитинознавство», «Педагогіка», «Інклюзивна освіта», «Основи природознавства», «Психологія мовлення», «Педагогіка дошкільна», «Методика музичного виховання», «Методика розвитку мовлення», «Основи природознавства з методикою», «Методичні основи роботи» та ін. для всіх освітніх рівнів на відділеннях денної і заочної форми навчання.
Також викладачі кафедри є методистами з педагогічної практики здобувачів освіти, що є важливою ланкою професійної підготовки студентів, ключовим моментом для формування фахової компетенції майбутнього педагога закладів дошкільної освіти.
Усі вищезазначені аспекти є основою діяльності викладачів кафедри теорії, фахових методик та технологій дошкільної освіти.
Не просто працювати педагогом, викладачем в сучасному складному і суперечливому світі. Педагог – одна з найвідповідальніших професій. Саме на плечі вихователів та вчителів покладене завдання творити внутрішній духовний світ юних особистостей.
Тому навчання спрямоване на поступове цілеспрямоване формування майбутнього конкурентоспроможного спеціаліста – особистості з високою професійною компетентністю, відкритим мисленням та загальною культурою, здатної до постійного оновлення знань, швидкої адаптації до змін, що відбуваються в суспільстві, особистості творчої, з нестандартним мисленням, з широким кругозором.
А якщо мета визначена, то успіх її досягнення в значній мірі залежить від дружної, злагодженої роботи викладачів. Такою є кафедра теорії, фахових методик та технологій дошкільної освіти.