НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧА РОБОТА

        Організація практики здобувачів освіти Коледжу фахової передвищої освіти Комунального закладу вищої освіти «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж» регулюється Законами України «Про вищу освіту», «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту», Положенням про практичну підготовку здобувачів фахової передвищої освіти Коледжу КЗВО «ВГПК», іншими нормативно-правовими документами.

        Педагогічна Конституція Європи (2013), прийнята Асоціацією ректорів педагогічних університетів, яка стала стратегічним документом, що окреслює концептуальну платформу педагогічної освіти об’єднаної Європи ХХІ ст., визначає педагогічну практику як один із філософсько-методологічних принципів та основу ефективності педагогічного процесу підготовки здобувачів освіти. У названому документі наголошено на її діяльнісному (трудовому) та предметному характері як джерела й механізму освоєння педагогічного та соціального досвіду, критерію істини педагогічного процесу, поза якого неможлива підготовка майбутніх педагогів.

        Практична підготовка – це стрижень професійної підготовки, фактор ефективності компетентнісного підходу, що передбачає підготовку до виконання конкретних завдань, передбачених майбутньою практичною діяльністю. Ще П. Блонський говорив: «Неможливо навчити лише одними книгами … Необхідна практика, але не копіююча, а  творча і усвідомлена».

        Система практичної підготовки у поєднанні з теоретичними знаннями робить наших здобувачів освіти фахівцями, вона є обов’язковим компонентом професійного становлення, її проходження необхідне для здобуття освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра.

        Коледж готує фахових молодших бакалаврів за спеціальностями 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта, 014 Середня освіта (Фізична культура), 014 Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво), 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» відповідних освітньо-професійних програм, а також у 2024-му році розпочав підготовку здобувачів освіти за спеціальністю 015 Професійна освіта (спеціалізація 015.39 Професійна освіта (Цифрові технології)).

        У кожної спеціальності є своя система практичної підготовки, що відповідає вимогам освітньо-професійної програми, принципам послідовності, наступності, дозволяє адаптуватись у професії.

        Кваліфікації, пов’язані з педагогікою, мають значний сегмент активної практики.

       

Майбутні вихователі закладів дошкільної освіти саме під час проходження різних видів пробної та довготривалої практики мають змогу закріпити здобуті теоретичні знання, у них формуються практичні уміння в організації дитячого колективу. Професійне керівництво педагогічною практикою здобувачів з боку методистів та вихователів закладів дошкільної освіти дає їм змогу навчитись проводити режимні процеси та заняття в різних вікових групах, діагностувати розвиток дітей, вивчати їх вікові та індивідуальні особливості.

      

  У поступовій адаптації до професії здобувачів освіти, які свою майбутню діяльність пов’язують з закладами загальної середньої освіти, значну роль відіграють навчальні практики, серед яких практика з природознавства і краєзнавства майбутніх вчителів початкових класів, табірні збори із зимових і літніх видів спорту вчителів фізичної культури, фольклорна практика вчителів музичного мистецтва. Особливе захоплення викликає у здобувачів педагогічної освіти табірний збір з підготовки до роботи з дітьми влітку.

        Майбутні вчителі початкових класів, музичні керівники закладів дошкільної освіти, вчителі музики, вчителі фізичної культури закладів загальної середньої освіти проводять пропедевтичну психолого-педагогічну практику, пробні уроки та заняття, практику в дитячих оздоровчих таборах.

Пробні уроки здобувачів освіти спеціальності 013 Початкова освіта

Пробні уроки здобувачів освіти спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура)

Новорічні ранки, підготовлені і проведені здобувачами освіти спеціальності

014 Середня освіта (Музичне мистецтво) в закладах дошкільної освіти міста Вінниці

        Фахові молодші бакалаври, крім основної, отримуватимуть і практичну підготовку за індивідуальною освітньою траєкторією, що визначається, як правило, відповідно до потреб ринку праці: «керівник спортивних секцій, клубів» (спеціальність 014 Середня освіта (Фізична культура)), «вихователь дітей логопедичних груп», «асистент педагога з інклюзивної освіти»,  «фахівець з коригувального навчання» (спеціальність 012 Дошкільна освіта), «організатор позакласної і позашкільної виховної роботи», «фахівець з соціально-правового захисту» (спеціальність 013 Початкова освіта). 

        Переддипломна практика охоплює всі аспекти педагогічної діяльності педагога: навчальну, виховну, методичну роботу, спілкування з батьками, участь у заходах закладу освіти.

        Здобувачі освіти, які навчаються за спеціальністю 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок, в системі практичної підготовки мають багато навчальних практик, що дає їм можливість  підготуватися до якісного виконання своїх обов’язків в установах різних типів і форм власності: банках, соціальних інституціях, на виробництві тощо.  Під час практики з банківських операцій у комерційних банках АТ ПРИВАТбанк, ОТР банк, АТ «Ощадбанк», ПАТ ПУМБ удосконалюються не тільки загальні, а й спеціальні (фахові) компетентності,

        Технологічна практика «Фінанси підприємств» проходить на підприємствах різних форм власності Вінниці та Вінницької області.

        Така система практичної підготовки здобувачів Коледжу фахової передвищої освіти дозволяє повною мірою реалізувати завдання практики з усіх спеціальностей: створення умов для ефективної адаптації майбутнього фахівця в професійному просторі, засвоєння особистістю середовища і моделей професійної поведінки; формування в реальних умовах професійних навичок в різних ситуаціях, характерних для майбутньої професійної діяльності на основі одержаних теоретичних знань.

        Сучасний стан національної системи освіти підвищує вимоги до рівня професійної підготовки, яка є важливим моментом у формуванні самооцінки професійно важливих якостей, усвідомлення себе в ролі фахівця. Розуміння цього стає поштовхом до самовдосконалення, розвитку здібностей, удосконалення умінь, необхідних для майбутньої діяльності.

ВИДИ ПРАКТИКИ  ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ  ОПП ДОШКІЛЬНА ОСВІТА (ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 012 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА)

ВИДИ ПРАКТИКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ОПП ПОЧАТКОВА ОСВІТА (ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 013 ПОЧАТКОВА ОСВІТА)

ВИДИ ПРАКТИКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ОПП ФІНАНСИ І КРЕДИТ (ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 072 ФІНАНСИ, БАНКІВСЬКА СПРАВА ТА СТРАХУВАННЯ)