(за матеріалами практики «Пробні уроки» (41-42-Ш групи) і  «Шкільний день» (11-Ш(б) група)

Актуальні проблеми сучасної початкової освіти в Україні включають питання адаптації педагогіки до нових вимог, що передбачають розвиток компетентностей, а не лише запам’ятовування фактів, та створення інтерактивного освітнього середовища. Звичайно, це не єдина проблема, але саме на ній зосередили свою увагу під час підготовки до підсумкової конференції здобувачі освітньо-професійної програми Початкова освіта: фахові молодші бакалаври – за результатами практики «Пробні уроки», яку проходили в 6-7 семестрах, і майбутні бакалаври – за результатами організаційно-методичної практики «Шкільний день». 

        Практикантам було запропоновано питання, що знайшли своє підтвердження або могли бути спростовані під час практики:

  1. Розвиток критичного мислення молодших школярів
  2. Формування національних цінностей та ідеалів в учнів початкових класів
  3. Особливості використання гейміфікації в освітньому процесі початкової школи
  4. Диференційований підхід до навчання учнів початкових класів
  5. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках в початковій школі
  6. Інтеграція в початковій школі як засіб формування цілісної системи знань молодших школярів
  7. Актуальність використання інтерактивних методів навчання на уроках в початковій школі
  8. Групова та парна робота учнів в початкових класах
  9. Варіативність структури уроку в початковій школі
  10. Валізка творчих вправ на уроках в початкових класах (створення безпечного освітнього середовища, психологічної підтримки, ситуації успіху, активізації діяльності учнів на уроці тощо (за вибором))

        Під час конференції її учасники обговорили ключові аспекти сучасного педагогічного процесу та поділилися власними враженнями від підготовки й проведення уроків. Серед головних питань, висвітлених на конференції, були:

  • Розвиток критичного мислення школярів — здобувачі проаналізували ефективні методи формування в учнів уміння оцінювати інформацію, робити обґрунтовані висновки та застосовувати знання в нових ситуаціях.
  • Інтеграція в освітньому процесі — учасники представили приклади інтегрованих уроків та обговорили переваги поєднання змісту різних навчальних галузей для підвищення мотивації й навчальної активності дітей.
  • Інтерактивні методи навчання — особливу увагу приділено технікам, що сприяють активній взаємодії учнів: груповій роботі, дискусіям, рольовим іграм, освітнім онлайн-платформам.

Майбутні бакалаври підкреслили, наскільки важливо вчителю володіти алгоритмом дій під час оголошення повітряних тривог, прийомами комунікації з учнями і ученицями в укриттях, провели невеликий тренінг, дуже корисний напередодні довготривалої практики.

        Учасниця конференції, староста 42-Ш групи Оксана ВЕРЗУН залишила такий висновок:

        Студенти продемонстрували впевненість, педагогічну майстерність та гарне розуміння сучасних підходів до навчання молодших школярів. Пробні уроки були продумані, динамічні та показали вміння створювати цікаве, творче й комфортне освітнє середовище.

        У своїх виступах студенти вдало узагальнили досвід проходження практики, проаналізували власні успіхи і зробили професійні висновки. Видно, що кожен з них зумів сформувати індивідуальний стиль і готовий до подальшої педагогічної діяльності.

        Загалом захист був змістовним і підтвердив високий рівень підготовки майбутніх учителів початкової школи.