«Загальна мета освіти полягає в тому, щоб перетворити дзеркала у вікна». Освіта – не мета, а засіб. Засіб, який допоможе побачити і відкрити десятки і сотні вікон можливостей у досліджуваній сфері. Всі ці можливості не просто існують, а й дуже сильно впливають на наше життя. Але як саме вони вплинуть в кожному окремому випадку, вирішувати тільки нам. Сідні Дж. Харріс.

11. 04. 2024 р. відбувся семінар для завідувачів відділеннями закладів фахової передвищої освіти Вінницької області

Тема: Технології стратегічного управління відділенням закладу фахової передвищої освіти.

Побували онлайн у Могилів-Подільському – унікальне місто по всіх можливих параметрах. З однієї сторони, це важливий адміністративний центр на Вінниччині, а з іншої – прикордонна зона. Могилів-Подільський однозначно заслуговує уваги за рахунок свого географічного положення і цікавої історії. Гостинно нас зустрів Могилів-Подільський монтажно-економічний фаховий коледж.

Мета: Орієнтувати завідувачів відділеннями на створення нових моделей та механізмів стратегічного управління на організаційному, особистісному рівнях. Стратегічне управління потребує ефективного лідерства.

ЗАЯЧКОВСЬКИЙ ВОЛОДИМИР МИХАЙЛОВИЧ – директор Могилів-Подільського монтажно-економічного фахового коледжу, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри управління та адміністрування звернувся до учасників з вітальним словом та наголосив на формуванні нових пріоритетів у підготовці висококваліфікованих фахівців до практичної діяльності, що опосередковує входження України в єдиний європейський освітній простір.

Моторна Леся Володимирівна – голова ОМО методистів та голів обласних методичних об’єднань закладів фахової передвищої освіти Вінницької області, методист Ради директорів закладів фахової передвищої освіти

обговорила із присутніми актуальні питання організації освітнього процесу в закладах фахової передвищої освіти, а саме: інноваційні підходи та нормативні основи підготовки фахівців у закладах фахової передвищої освіти, порядок підготовки та проходження акредитаційної експертизи ОПП на рівні фахової передвищої освіти тощо.

Федчишина Т.Л. – голова Обласного методичного об’єднання завідувачів відділеннями закладів фахової передвищої освіти Вінницької області, заступник декана факультету дошкільної освіти та музичного мистецтва КЗВО «Вінницький гуманітарно– педагогічний коледж» відзначила, що ефективне управління закладами фахової передвищої освіти передбачає стратегічну орієнтацію діяльності педагогічного колективу та узгодженість планів структурних підрозділів, відповідальних за реалізацію цілей закладу.

Ініціативи у фокусі презентували завідувачі відділеннями:

1. Науково-дослідна робота як складова якісної підготовки здобувача освіти. Закревська Тамара Радіонівна – завідувач економічного відділення Могилів-Подільського монтажно- економічного фахового коледжу.

2. Гурткова робота як засіб втілення в практику здобутих знань. Пшеничнюк Сергій Васильович – завідувач монтажного відділення Могилів-Подільського монтажноекономічного фахового коледжу.

3. Інтеграція інтерактивних технологій навчання – динамічний досвід з підвищення рівня зацікавленості до пошукової роботи. Присяжнюк Таїсія Василівна – методист відділення Могилів-Подільського монтажно-економічного фахового коледжу.

4. Розвиток гібридних моделей навчання. Шмичкова Інна Юріївна – завідувачка відділення «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» Вінницького транспортного фахового коледжу.

5. Взаємодія завідувача відділенням із органами студентського самоврядування. Омельчук Світлана Василівна – завідувачка агрономічного та лісогосподарського відділу Іллінецького аграрного фахового коледжу.

6. Процедура акредитації в діях. Дідик Іван Олександрович – завідувач відділення «Інженерноагрономічне» ВСП «Ладижинський фаховий коледж ВНАУ».

Презентований досвід переконує, що управлінська компетентність як складова професійної компетентності завідувача відділенням та стратегічне управління, яке включає в себе комплекс професійних ставлень, управлінсько-педагогічних цінностей, фундаментальних (базових) знань, норм управління та освітнього менеджменту і навичок, які формують готовність і спроможність особистості завідувача відділенням сприймати й відповідати на професійно-педагогічні потреби.

Під час семінару були використані інтерактивні вправи на основі поваги і довіри.

Підсумки семінару підвели, використавши рефлексію «Все в наших руках».

Щира подяка організаторам, спікерам та усім учасникам ОМО завідувачів відділеннями закладів фахової передвищої освіти Вінницької області.

З великою повагою та щирим серцем дякуємо воїнами ЗСУ за можливість жити і працювати .