КЗВО «Вінницький
гуманітарно-педагогічний коледж»
ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ФІЛОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ
Формування особистості майбутнього вчителя-філолога, перекладача неможливо уявити без практичної підготовки.
Здобувачі вищої освіти філологічного факультету опановують майбутньою спеціальністю як в спеціалізованих кабінетах та мультимедійних класах, так і в шкільних аудиторіях, викладаючи англійську мову, зарубіжну літературу, українську мову та літературу учням закладів загальної середньої освіти м. Вінниці, в перекладацьких бюро та компаніях, перекладацьких проєктах
Відповідно до освітніх стандартів та навчального плану здобувачі вищої освіти філологічного факультету проходять низку практик, що мають різну спрямованість і характеристику:
- Пропедевтична психолого-педагогічна практика, протягом якої здобувачі вищої освіти спостерігають за різними видами виховної роботи з учнями 1-9 класів і під керівництвом методистів планують, організовують і проводять виховні заходи протягом одного навчального семестру;
- пропедевтична практика, протягом якої здобувачі вищої освіти спостерігають уроки найкращих учителів м. Вінниці й записують свої спостереження за відповідними схемами та програмами, обговорюють результати спостереження в мікрогрупах під керівництвом методиста, виконують мікродослідження під час цього виду практики й захищають результати дослідження;
- табірний збір з підготовки для роботи з дітьми влітку – здобувачі вищої освіти під керівництвом досвідчених методистів готують програми проходження практики в літніх таборах різного типу, відтворюють стандартні навчальні та ігрові технології, закріплюють методики виховної роботи;
- практика в дитячих оздоровчих та мовних таборах, під час роботи яких здобувачі вищої освіти працюють вожатими в літніх таборах з дітьми різного віку, реалізують освітні програми літніх таборів та мають можливість спілкуватися та допомагати в спілкуванні школярам з носіями англійської та німецької мов;
- пробні уроки та заняття, що проводяться студентами в 1-9 класах за навчальними програмами відповідного класу, складають розгорнуті плани-конспекти занять, проходять попередню консультацію у шкільного вчителя, методиста, який безпосередньо керує цим видом практики, під контролем вчителя й методиста проводить уроки, спостерігає уроки своїх одногрупників, обговорює результати проведених уроків і тих, чиї спостерігав, корегує свою практичну діяльність;
- практика з науково-педагогічних досліджень та досліджень у перекладацькій галузі у ході якої здобувачі вищої освіти, проводячи уроки з англійської мови та зарубіжної літератури чи української мови та літератури, мають можливість ознайомитися з новаторським досвідом вчителів закладів загальної середньої освіти, проаналізувати його й оформити свої спостереження у вигляді науково-педагогічного дослідження, а також виконати дослідження з перекладу;
- переддипломна педагогічна та перекладацька практика передбачає проходження практики з відривом від навчального процесу в коледжі і має ряд завдань і особливу програму, яку студент виконує протягом такої практики;
- фольклорна практика майбутніх учителів української мови та літератури передбачає збір та систематизацію регіонального фольклору, закріплення та практичне застосування теоретичних знань, отриманих в теоретичних курсах з різних дисциплін філологічного циклу, розвиток комунікативних навичок студентів;
- діалектологічна практика має на меті забезпечити якісну підготовку майбутнього вчителя української мови та літератури до самостійного й творчого виконання основних професійно-педагогічних функцій педагога в реальному освітньому процесі; закріпити знання з української діалектології, зібрати діалектні матеріали за пропонованими питальниками.
Мета розгалуженої системи практик:
- закріпити знання, набуті під час навчання в коледжі, сформувати уміння та навички роботи з учнями;
- акцентувати увагу здобувача освіти на методичному аспекті роботи вчителя та закладу загальної середньої освіти, дати можливість практично опрацювати елементи різних методик, педагогічних технологій;
- накопичити матеріал для написання творчої роботи тощо.
Таким чином, програма практичної підготовки здобувачів освіти дозволяє за період їх навчання в коледжі накопичити досвід роботи в закладі загальної середньої освіти та бути повністю готовим до якісного викладання уроків з філологічних дисциплін, організації та проведення виховних заходів різного типу, ведення шкільної документації в тому числі розвинути і перекладацькі навички тощо.
За результатами проходження різних видів практик у коледжі організовуються круглі столи, семінари, конференції за участю провідних фахівців міста, директорів закладів загальної середньої освіти та вчителів-новаторів, завідувачів методичними кабінетами, педагогами-науковцями, де обговорюються та вирішуються проблеми, пов’язані з лінгводидактикою в сучасних закладах загальної середньої освіти, роботою з обдарованою молоддю, з учнями, що відстають у навчанні, педагогічний менеджмент.
На факультеті впроваджуються елементи дуальної освіти. Укладена низка меморандумів про співпрацю зі стекхолдерами. Так, зокрема, останнім часом укладені договори з:
- Угода про спільну діяльність між Департаментом освіти Вінницької міської ради і КЗВО «ВГПК» (укладається щорічно).
- Угода про спільну діяльність Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини та КЗВО «ВГПК» (укладено 16 червня 2021 року, термін дії – 5 років).
- Договір про співпрацю Національного авіаційного університету і КЗВО «ВГПК» (укладено 30 червня 2021 року, термін дії – 5 років).
- Договір про співробітництво між Комунальним закладом вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради та КЗВО «ВГПК» (укладено 01 жовтня 2021 року, термін дії – до 31 грудня 2026 року).
- Договір про співпрацю № 3/11/22 між Міжнародним європейським університетом і КЗВО «ВГПК» (укладено 17 листопада 2022 року, термін дії – 5 років).
- Меморандум про співпрацю між Комунальним закладом «Вінницький ліцей № 11» та КЗВО «ВГПК» (укладено 03 серпня 2023 року, термін дії – до 03 серпня 2028 року).
- Угода про співпрацю та академічну мобільність між Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка та КЗВО «ВГПК» (укладено 09 лютого 2022 року, термін дії – 5 років).
- Договір про співпрацю між Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України та КЗВО «ВГПК» (укладено 12 лютого 2020 року, термін дії – 5 років).
- Договір про співробітництво № 01-15/108 між Донецьким національним університетом імені Василя Стуса та КЗВО «ВГПК» (укладено 31 березня 2023 року, термін дії – 5 років).
- Договір про співробітництво між Комунальним закладом «Вінницька спеціальна школа» та КЗВО «ВГПК» (укладено 13 листопада 2023 року, термін дії – до 31 травня 2024).
- Меморандум про співпрацю між КЗВО «ВКПК» і Вінницьким торговельно-економічним інститутом Державного торговельно-економічного університету (укладено 24 травня 2023р., термін дії 5 років)
- Меморандум про співпрацю між КЗВО «ВКПК» і Центром позашкільної освіти Флеш Вінниця (укладено 16 листопада 2024р., термін дії 5 років)
- Договір про співробітництво між КЗВО «ВГПК» та Центром українсько-європейського співробітництва (укладено 28 вересня 2023р., термін дії 5 років).
- 14. Договір про співробітництво між КЗВО «ВГПК» та Асоціацією викладачів англійської мови TESOL Uкraine (укладено 24 грудня 2023р., термін дії 5 років)
- Договір про співробітництво між КЗВО «ВГПК» та Ukrainian Cultural Initiatives (Масачусетс, США), (укладено 16 лютого 2024р., термін дії 5 років)
- Меморандум про співпрацю між КЗВО «ВКПК» і білінгвальною загальноосвітньою школою Villa School Family (укладено 23 травня 2024р., термін дії 5 років)