ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ ЛІЦЕЮ, СТАНОВЛЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ

На виконання Указу Президента України «Про підтримку здібної та обдарованої молоді» у 2000 році при Вінницькому державному педагогічному університеті імені М. Коцюбинського був створений Обласний гуманітарний ліцей-інтернат за напрямами підготовки «Фізична культура» та «Фізико-математичні дисципліни» з ліцензованим обсягом 100 осіб, який фінансується за кошти обласного бюджету. Проте у 2004-2005 навчальному році ректорат університету ініціював закриття ліцею-інтернату.

З метою збереження даного закладу рішенням сесії Вінницької обласної Ради від 25.03.2005 р. № 789 Обласний ліцей-інтернат було реорганізовано і передано Вінницькому гуманітарно-педагогічному коледжу на правах структурного підрозділу без права юридичної особи.

У 2010 році «Обласний гуманітарний ліцей-інтернат» на підставі рішення 31 сесії Вінницької обласної Ради 5 скликання від 30.06.2010 р. № 1028 було реорганізовано у «Спортивно-гуманітарний ліцей-інтернат» з напрямами підготовки «спортивний» та «гуманітарний». Було знижено і віковий ценз ліцеїстів до 13-14 років (8-9 класи) з метою більш якісної їх підготовки, адаптації для вступу на відповідні напрями підготовки та спеціальності саме до коледжу на пільгових умовах.

Обласний науковий ліцей-інтернат є правонаступником Спортивно-гуманітарного ліцею-інтернату Вінницького обласного комунального гуманітарно-педагогічного коледжу, який був створений наказом по коледжу № 41-К від 01.02.2011 р. на підставі Статуту закладу, затвердженого рішенням 31 сесії Вінницької обласної Ради 5 скликання від 30.06.2010 р. № 1028.

Обласний науковий ліцей-інтернат забезпечує здобуття освіти учнями 8-11 класів базової та повної загальної середньої освіти за академічними профілями майбутньої спеціальності освітнього ступеня «Бакалавр» та роботи з обдарованими дітьми.

Комплектація Обласного наукового ліцею-інтернату відбувається за рахунок учнів 8-11 класів загальноосвітніх шкіл, здібної молоді міста та області.

Навчання в Обласному науковому ліцеї-інтернаті здійснюється за такими напрямками: філологічний, спортивний, педагогічний, художньо-естетичний, гуманітарно-фінансовий, технологічний.

**********************************************************************************************************************************

ХХI століття – це смуга складних та суперечливих трансформацій, які охоплюють економічні, соціально-політичні, духовно-моральні підвалини соціального життя.

Кризові явища впливають значною мірою на стан та ефективність формування громадянина та патріота, оскільки людина завжди формується в певних соціальних умовах. Отже, перед педагогами та вихователями стоїть важливе завдання – врахувати наявні у суспільстві кризові явища в організації виховної роботи на сучасному етапі розвитку держави. Все це підтверджує необхідність насичення громадянськими цінностями змісту освітньої системи, бо рівень  громадянськості сьогодні стає важливим критерієм визначення цивілізованості суспільства та відіграє основну роль у становленні державності.

В умовах, коли кожен навчальний заклад намагається залучити до навчання кращих дітей та підлітків, коли перспективи здобуття незалежного рівня знань, умінь і навичок забезпечують перспективу отримання вищої освіти і тим самим відкрити шлях до європейського рівня освіти, до можливостей кожної молодої людини запропонувати себе на європейському ринку праці, саме імідж навчального закладу в певній мірі визначає попит батьків на освітянські послуги, визначає престижність і популярність навчального закладу на освітянському рівні.

Маючи високий професійний рівень педагогів, підтримку з боку тренерського складу, відповідну матеріальну базу, ми намагаємось вийти на новий рівень надання освітніх послуг, чим забезпечуємо перспективи наших вихованців. Педагогічний колектив ліцею у своїх професійних прагненнях, творчому пошуку прагне допомогти учням знайти себе в житті, пробудити і розвинути потенційні здібності кожного, підштовхнути до самостійного вдосконалення.

Сьогодні дуже часто вживається такий модний і сучасний термін –  імідж. У педагогічному середовищі насамперед мова йде про позитивний образ навчального закладу як основи для розвитку свідомої, творчої особистості. За своєю психологічною суттю процес формування іміджу – це процес двосторонньої взаємодії навчального закладу, імідж якого створюється, і громадськості, яка сприймає даний імідж. Мета цього довготривалого процесу – пропаганда своїх здобутків перед громадою та стимулювання позитивного ставлення широкого загалу до закладу в цілому. Проте, всі розуміють, що визнання  і авторитет треба завойовувати, підтверджуючи власні досягнення з року в рік.

Саме позитивний імідж формує попит батьків на освітянські послуги, саме соціум визначає престижність і популярність закладу на освітянському ринку. Наш ліцей на початку свого існування був інакшим: за профілями навчання, за віковим цензом, з іншими умовами навчання та проживання. Часи змінюються, змінюються потреби суспільства, змінюються пріоритети щодо профільної підготовки. Незмінним залишається лише бажання педагогічного колективу йти в ногу з часом, передбачати наступні кроки і тенденції розвитку освітньої галузі.

Тісна співпраця з батьківською громадою, бесіди, діалоги, анкетування дозволили нам виокремити основні іміджеві компоненти для учнів-ліцеїстів: комфортне перебування у закладі, стиль роботи педагогічного колективу, наявність позашкільної спортивно-масової роботи, і, звичайно, якість освіти.

Ліцей-інтернат виконує важливу соціальну функцію для дітей з малозабезпечених багатодітних родин, учнів сільської місцевості, де за браком коштів загальноосвітні і спортивні школи сьогодні у матеріальній скруті, або змушені припинити свою діяльність.

Педагоги та вихователі ліцею пильно слідкують за змінами у програмовому матеріалі, успіхами інших закладів, вивчають педагогічний досвід колег. Своєю творчою працею всебічно підтримують імідж рідного ліцею. Так, на III Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2016» педагогічний колектив було нагороджено дипломом за активну роботу з модернізації освіти та грамотою за плідну організаторську діяльність з підвищення якості національної освіти. Цей факт вже є яскравим прикладом створення іміджу сучасного навчального закладу.

Ключовим завданням освіти у XXI столітті є розвиток мислення, орієнтованого на майбутнє. Сучасний ринок праці вимагає від молоді не лише глибоких теоретичних знань, а і здатності самостійно застосовувати їх у нестандартних, життєвих ситуаціях, що постійно змінюються. Сучасна стратегія розвитку освіти, орієнтована на інтеграцію України у світовий освітній простір, вимагає постійного вдосконалення національної системи освіти, пошуку ефективних шляхів підвищення якості освітніх послуг, апробації та впровадження інноваційних педагогічних систем, оновлення змісту, форм і методів організації навчально-виховного процесу на засадах особистісної орієнтації та компетентісного підходу. Керуючись такими вимогами, освітній процес у ліцеї-інтернеті організовано на принципах науковості, гуманізму, демократичності, безперервності та ступеневості освіти, а також спрямовано на формування освіченої, гармонійно розвиненої особистості, здатної до постійного оновлення знань, професійної мобільності та прискореної адаптації.

Ліцейне життя – це оcобливе життя, напoвнене яскравими сторінками, насичене багатьма подіями. Виховна система нашого закладу – це cукупність, яка охоплює весь педагoгічний процеc, інтегруючи навчальні заняття, позаурочне життя дітей, спортивну діяльність і cпілкування за межами школи. Кожний колектив тримається на певних традиціях. Немало цих традицій і в нашому ліцеї. Кожний захід ствoрюється разом, усім колек- тивом педагогів та дітей. Іде cпільна творчість, обмін думками, народжуються нові ідеї, думки та знову нові традиції…

Наше життя досить швидко рухається вперед. Ми живемо у шаленому темпі, але традиції не підвладні часу… У нашому навчальному закладі традицій багато, і щороку, завдяки невтомній праці наших педагогів їх стає ще більше. Головне, потрібно пам’ятати про гармонію стосунків між педагогом і дитиною, і те, який слід ти – ПЕДАГОГ, залишив у дитячих душах…

Ми не намагаємось стати кращими за інших.

Ми прагнемо завтра стати кращими за нас сьогоднішніх