КЗВО «Вінницький
гуманітарно-педагогічний коледж»
Кафедра теорії, фахових методик та технологій дошкільної освіти
«Кожне слово вихователя повинно нести в собі добро,
справедливість, красу – в цьому суть наших повчань.
У цій справі немає дрібниць. Одне ваше слово може зруйнувати в дитини віру у вас як вихователя,
збентежити дитячу душу»
В. О. Сухомлинський
.
Кафедру теорії, фахових методик та технологій дошкільної освіти створено у 2016 році на чолі із завідувачем кафедри – Слободинською Т.С., доктором філологічних наук, професором.
З 2018 року кафедра входить до складу факультету дошкільної освіти та музичного мистецтва.
З вересня 2022 року кафедра працює у такому складі: в. о. завідувача кафедри, спеціаліст вищої категорії, старший-викладач, магістр освіти Токар Любов Петрівна; методист коледжу, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, магістр освіти Руда Тетяна Вікторівна; заступник декана з навчальної роботи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, магістр освіти Федчишина Тетяна Леонідівна; кандидат педагогічних наук, доцент Деснова Ірина Сергіївна; кандидат педагогічних наук, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист Засипкіна Людмила Анатоліївна; соціальний педагог, спеціаліст першої категорії, магістр освіти Сорочан Марина Петрівна; спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, магістр освіти Тарашевська Ольга Володимирівна; спеціаліст першої категорії, магістр освіти Хоміцька Наталія Миколаївна; спеціаліст вищої категорії, магістр освіти Цісар Ірина Володимирівна; спеціаліст, магістр освіти Бойко Вероніка Вікторівна.
Проблема над якою працює кафедра теорії, фахових методик та технологій дошкільної освіти: «Інноваційне освітнє середовище – складова формування професійної компетентності майбутніх фахівців дошкільної галузі».
В основу діяльності кафедри покладено принципи професіоналізму, відповідальності, інноваційності та креативності. В освітньому процесі викладачами кафедри застосовуються нові інтерактивні освітні підходи, технології, програмні продукти та джерела інформаційного забезпечення. Крім безпосереднього викладання для здобувачів освіти низки предметів, спрямованих на формування загальних та фахових компетентностей та результатів навчання, поступово впроваджуються в освітній процес дистанційного викладання інформаційні технології та платформи для проведення відеоконференцій (корпоративні Zoom, Google Meet), забезпечується освітній процес в дистанційному режимі (використання корпоративної платформи Google Work Space, зокрема Class Room, для забезпечення виконання здобувачами освіти практичних, індивідуальних, творчих завдань, а також необхідними навчальними та методичними матеріалами з окремих дисциплін). Все це спрямоване на формування навичок у здобувачів освіти, що дозволять їм підвищити свою конкурентоспроможність на ринку праці, підготувати їх до вирішення складних професійних завдань та управління ризиками, ефективно керувати організацією та планувати свій час, адекватно реагувати на сучасні виклики для забезпечення сталого розвитку в суспільстві.
Заплановані щорічні декади – це низка інтерактивних та нетрадиційних методів освітньо-просвітницької педагогічної роботи: психолого-педагогічні тренінги, ділові ігри, різноманітні ігрові вправи, диспути, вікторини, флешмоби, воркшопи, вебінари, круглі столи, майстер-класи, конкурси, фестивалі, брифінги, творчі зустрічі, онлайн-форуми, творчі проєкти, освітні лабораторії, педагогічні клуби, методичні дайджести, творчі освіторії, віртуальні екскурсії.
Викладачі кафедри вміло та результативно поєднують наукову, методичну та освітньо-виховну діяльність. Основні результати наукових пошуків викладачів кафедри втілюються в наукових публікаціях, з-поміж яких навчальні та методичні посібники, навчально-методичні рекомендації, статті та доповіді, опубліковані в періодичних наукових, методичних та фахових виданнях, а також у журналах, які зареєстровані в наукомометричних базах даних (Scopus, Web of Science), міжнародне стажування.
Колектив кафедри забезпечує активну науково-дослідницьку роботу студентів факультету дошкільної освіти та музичного мистецтва. Це керівництво курсовими та дипломними роботами з педагогіки дошкільної, психології дитячої та методик виховання та навчання в ЗДО (теорії та методики формування елементарних математичних уявлень, основ природознавства з методикою, методики фізичного виховання, основ образотворчого мистецтва з методикою керівництва, методики розвитку мовлення і навчання елементів грамоти); керівництво педагогічною практикою з основної та додаткової кваліфікацій, практикою з науково-педагогічних досліджень, організаційно-методичною практикою; рецензування та редагування наукових і методичних праць, організація студентських науково-практичних конференцій, семінарів, круглих столів, вебінарів тощо.
Викладачі кафедри активно співпрацюють із КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», Вінницькою обласною універсальною науковою бібліотекою імені К. А. Тімірязєва, Вінницькою центральною міською бібліотекою імені І. В. Бевза, Вінницькою обласною бібліотекою для дітей імені І. Я. Франка, Вінницьким літературно-меморіальним музеєм Михайла Коцюбинського; Вінницьким державним педагогічним університетом імені Михайла Коцюбинського, Вінницьким інститутом Університету «Україна», Уманським державним педагогічним університетом імені П. Тичини, Національним педагогічним університетом імені М. П. Драгоманова, Київським університетом імені Бориса Грінченка, Хмельницькою гуманітарно-педагогічною академією, Вінницьким технічним фаховим коледжем, відокремленим структурним підрозділом «Педагогічний фаховий коледж Львівського національного університету імені Івана Франка», Комунальним закладом вищої освіти «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського», Комунальним закладом «Уманський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж імені Т. Г. Шевченка Черкаської обласної ради»; закладами дошкільної освіти міста Вінниці та Вінницької області; інклюзивно-ресурсними центрами міста Вінниці; Вінницької обласною станцією юних натуралістів; Вінницькими центрами розвитку дитини; Вінницькими громадськими організаціями.
Зазначені фактори впливають на подальший розвиток кафедри, зміцнення та зростання її потенціалу шляхом удосконалення структурно-функціональної організації, підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, поглиблення наукової та науково-методичної роботи, оптимізації освітнього процесу, інтеграцію викладачів у європейське наукове середовище.
Не просто працювати педагогом, викладачем в сучасному складному і суперечливому світі. Педагог – одна з найвідповідальніших професій. Саме на плечі вихователів та вчителів покладене завдання творити внутрішній духовний світ юних особистостей.
Тому навчання спрямоване на поступове цілеспрямоване формування майбутнього конкурентоспроможного спеціаліста – особистості з високою професійною компетентністю, відкритим мисленням та загальною культурою, здатної до постійного оновлення знань, швидкої адаптації до змін, що відбуваються в суспільстві, особистості творчої, з нестандартним мисленням, з широким кругозором. А якщо мета визначена, то успіх її досягнення в значній мірі залежить від дружної, злагодженої роботи викладачів.
Такою є кафедра теорії, фахових методик та технологій дошкільної освіти.