КЗВО «Вінницький
гуманітарно-педагогічний коледж»
Факультет дошкільної освіти та музичного мистецтва
Факультет дошкільної освіти та музичного мистецтва був створений 1 листопада 2018 року на базі дошкільного та музичного відділень. Факультет очолювала Слободинська Тамара Степанівна, доктор філологічних наук, професор. З 1 вересня 2022 року декан факультету – Агейкіна-Старченко Тетяна Володимирівна, кандидат педагогічних наук, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.
Освітній процес на факультеті здійснюється за спеціальностями: 012 Дошкільна освіта, 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво), 014.13 Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво) за освітнім ступенем «бакалавр».
У штаті факультету працюють 2 кандидати мистецтвознавства, 5 кандидатів педагогічних наук, 2 кандидати історичних наук, 1 кандидат філософських наук, 2 доктора філософії, які об’єднані у три кафедри:
Кафедра теорії, фахових методик та технологій дошкільної освіти;
Кафедра теорії та методики музичного виховання;
Кафедра суспільно-гуманітарних наук.
Завдяки наполегливій роботі новоутворених кафедр їх ініціативній та сумлінній праці, ефективному управлінню, факультету вдалося забезпечити новий поступ у своєму розвитку.
Напередодні повномасштабного вторгнення росії в Україну, а саме 23 лютого Кабінетом Міністрів України була ухвалена «Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на період 2022-2032 рр.». Відповідно до Стратегії, місія факультету полягає в інтелектуальному, культурному і професійному розвитку здобувачів освіти, формуванні людського капіталу та згуртуванні суспільства для утвердження України як рівноправного члена європейської спільноти.
Здобувачі освіти факультету дошкільної освіти та музичного мистецтва – особлива ланка нашого суспільства, яка в перспективі виховуватиме підростаюче покоління як в закладах дошкільної освіти, так і закладах загальної середньої освіти, впливатиме на формування особистості свідомих громадян держави. Тому виховання особистості здобувача освіти факультету як носія інтелектуального та інноваційного потенціалу – це першочергове завдання колективу.
Згідно зі статутними завданнями, визначеними законодавством України, факультет, як структурна одиниця коледжу, концентрується на академічному потенціалі, примноженні та оптимальному використанні наявних інтелектуальних, творчих, організаційних ресурсів, забезпеченні якісних освітніх послуг.
Основними пріоритетами діяльності факультету є :
профорієнтаційна діяльність з метою формування контингенту здобувачів освіти.
Факультет є організатором щорічних Всеукраїнських науково-практичних конференцій з міжнародною участю – «Освітній форсайт: сучасна дошкільна освіта – тенденції та перспективи розвитку» та «Актуальні проблеми музичного виховання: вітчизняний та зарубіжний досвід».
Здобувачі освіти факультету також беруть активну участь у всеукраїнських та факультетських студентських науково-практичних конференціях, результати своїх досліджень публікують, зокрема, у журналі «Вісник науково-методичних досліджень ВГПК». Багаторічна співпраця факультету з КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» (з відділом дошкільної освіти та відділом культури і мистецтв), Вінницькою обласною станцією юних натуралістів, КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 1 ВМР», КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 2 ВМР», Вінницькою обласною універсальною науковою бібліотекою імені В. Отамановського, бібліотекою №2 ВМЦБС, Центром естетичного виховання Вінницької обласної Ради, ЗВО України, ЗДО, ЗЗСО Вінниччини знайшла своє відображення у конференціях, педагогічних діалогах, брифінгах, круглих столах, гостьових лекціях, семінарах-практикумах, що сприяє удосконаленню освітньо-професійних програм та підвищенню якості теоретичної та практичної підготовки майбутніх фахівців у галузі дошкільної освіти та мистецької освітньої галузі.
На факультеті щорічно проводиться Всеукраїнський конкурс вокальної та інструментально-виконавської майстерності «Струни Поділля». Здобувачі освіти спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) та викладачі є переможцями міжнародних та всеукраїнських конкурсів виконавської майстерності, що підтверджено дипломами. Однією з форм художньо-творчої діяльності здобувачів вищої освіти є художні колективи, які є візитівкою факультету: жіноча хорова капела «Соломія», керівник Назарій Давидовський (концертмейстер Наталія Бахчеван); мішана хорова капела «MixVoices» керівник Оксана Гаврилюк (концертмейстер Наталія Твердохліб); фольклорного ансамблю «Троїсті музики», керівник Віктор Черевко; вокальний ансамбль «Веселка», керівник Володимир Ковальчук; ансамбль бандуристів «Чарівні струни», керівник Євгенія Калашнюк; ансамбль баяністів «Гармонія», керівник Микола Сегеда;студія естрадного співу «АртНова», керівник Наталя Балинська; фольклорний гурт «Пацьорки», керівник Ванда Городецька. Всі колективи нагороджені почесним званням «народний аматорський колектив профспілок України».
утримання сформованого іміджу лідера на регіональному і національному ринку освітніх послуг з підготовки фахівців освітнього ступеня фаховий молодший бакалавр та бакалавр за спеціальностями 012 Дошкільна освіта, 014Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво);
забезпечення високої якості освіти та наукових досліджень викладачів і здобувачів освіти за спеціальностями 012 Дошкільна освіта та 014 Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво);
розробка, удосконалення освітньо-професійних програм, створення на їх основі навчальних планів та робочих програм освітніх компонентів за освітніми ступенями «фаховий молодший бакалавр» та «бакалавр» відповідно до вимог законодавства України;
інтеграція практичних навичок здобувачів освіти і їх наукових досліджень до потреб сучасного ринку праці;
модернізація змісту психолого-педагогічної, методичної та практичної підготовки здобувачів освіти;
розробка, оновлення та опублікування науково-педагогічним/педагогічним викладацьким складом необхідної науково-методичної літератури для забезпечення освітнього процесу;
розширення міжнародної і національної співпраці;
підвищення професійної майстерності викладацького складу кафедр та циклових комісій факультету шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти.