КЗВО «Вінницький
гуманітарно-педагогічний коледж»
ЦИКЛОВА КОМІСІЯ ВИКЛАДАЧІВ ДОШКІЛЬНИХ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
ЦИКЛОВА КОМІСІЯ ВИКЛАДАЧІВ ДОШКІЛЬНИХ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
Від педагога залежить, чим стане серце дитини – ніжною квіткою чи засушеною корою. Заповітна мрія кожного мислячого педагога – щоб серце вихованця було чутливим до кожного слова вихователя, щоб дитяча душа відгукнулась, мов ніжна струна, на тонку музику його душі.
В. О. Сухомлинський

Голова комісії : Клименко О. Ф.
Секретар комісії : Бевз В. В.
E-mail: vb22021988@gmail.com
Циклова комісія викладачів дошкільних психолого-педагогічних дисциплін, яка була створена в 1979 році, працює за єдиним планом освітньо-виховної і науково-методичної роботи коледжу.
Починаючи з 2001 р., комісію очолює Клименко Ольга Федорівна, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, відмінник освіти України, нагороджена знаком «Софія Русова».

Проблема, над якою працює комісія : «Інноваційне освітнє середовище – складова формування професійної компетентності майбутніх фахівців дошкільної галузі».

У підготовці майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти викладачі циклової комісії дошкільних психолого-педагогічних дисциплін застосовують інноваційні форми і методи навчання, спрямовані на розвиток професійних компетенцій, критичного мислення та творчих здібностей здобувачів освіти. Серед таких методів особливе місце займають інтерактивні заняття, проєктна діяльність, моделювання педагогічних ситуацій, а також методи кооперативного навчання, які дозволяють майбутнім педагогам активно залучатися до освітнього процесу, розвивати навички командної роботи та ефективної комунікації.
Важливим елементом підготовки є також використання інформаційно-комунікаційних технологій, що відкривають нові можливості для вдосконалення освітнього процесу, зокрема, за рахунок впровадження дистанційного навчання та мультимедійних ресурсів. Такий підхід дозволяє майбутнім педагогам освоювати сучасні інструменти, які сприяють більш ефективному навчанню дітей дошкільного віку.
У підсумку, інноваційні форми і методи навчання у підготовці майбутніх педагогів не лише підвищують якість їхньої освіти, а й формують в них мотивацію до саморозвитку та підвищують їхню готовність до професійної діяльності у сучасних умовах.
Викладацький склад комісії характеризується високим інтелектуальним рівнем та сучасним мисленням, накопиченим досвідом навчання та виховання здобувачів освіти, що дає можливість забезпечувати професійну підготовку й моральний розвиток майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти.
Свою діяльність циклова комісія здійснює відповідно до Законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», Конституції України, Статуту закладу, інших документів чинного законодавства у сфері вищої освіти.
Стратегія циклової комісії викладачів дошкільних психолого-педагогічних дисциплін у галузі освітньої діяльності передбачає пошук оптимального співвідношення європейських підходів, цінностей в освіті та вітчизняних традицій підготовки фахівців дошкільної освіти, реалізацію принципів відповідності міжнародним стандартам якості вищої освіти в поєднанні з постійним процесом підвищення професійних компетентностей науково-педагогічних працівників.
В освітньому процесі викладачами циклової комісії застосовуються нові інтерактивні освітні підходи, технології, програмні продукти та джерела інформаційного забезпечення. Крім безпосереднього викладання для здобувачів освіти низки освітніх компонентів, спрямованих на формування загальних та фахових компетентностей та результатів навчання, поступово впроваджуються в освітній процес дистанційного викладання інформаційні технології та платформи для проведення відеоконференцій (корпоративні Zoom, Google Meet), повністю забезпечується освітній процес в дистанційному режимі (використання корпоративної платформи Google Work Space, зокрема Class Room, для забезпечення виконання здобувачами освіти практичних, індивідуальних, творчих завдань, а також необхідними навчальними та методичними матеріалами з окремих дисциплін).
Все це спрямоване на формування навичок у здобувачів освіти, що дозволять їм підвищити свою конкурентоспроможність на ринку праці, підготувати їх до вирішення складних управлінських завдань в умовах невизначеності та управління ризиками, ефективно управляти організацією та планувати свій час, адекватно реагувати на сучасні виклики для забезпечення сталого розвитку суспільства.
Робота циклової комісії ґрунтується на принципах: науковості, саморозвитку, гуманізму, патріотизму, демократизму, академічної доброчесності, академічної свободи, академічного наступництва; забезпечення якості освітньої діяльності, єдності навчання, виховання та розвитку, інтеграції з ринком праці; колегіальності та гласності обговорення питань і прийняття рішень, що належать до її компетенції; персональної і колективної відповідальності.


Викладачі циклової комісії активно співпрацюють із КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», Вінницькою обласною універсальною науковою бібліотекою імені К. А. Тімірязєва, Вінницькою центральною міською бібліотекою імені І. В. Бевза, Вінницькою обласною бібліотекою для дітей імені І. Я. Франка, Вінницьким літературно-меморіальним музеєм Михайла Коцюбинського; Вінницьким державним педагогічним університетом імені Михайла Коцюбинського, Вінницьким інститутом Університету «Україна», Уманським державним педагогічним університетом імені П. Тичини, Національним педагогічним університетом імені М. П. Драгоманова, Київським університетом імені Бориса Грінченка, Хмельницькою гуманітарно-педагогічною академією, Вінницьким технічним фаховим коледжем, відокремленим структурним підрозділом «Педагогічний фаховий коледж Львівського національного університету імені Івана Франка», Комунальним закладом вищої освіти «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського», Комунальним закладом «Уманський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж імені Т. Г. Шевченка Черкаської обласної ради»; закладами дошкільної освіти міста Вінниці та Вінницької області; інклюзивно-ресурсними центрами міста Вінниці; Вінницької обласною станцією юних натуралістів; Вінницькими центрами розвитку дитини; Вінницькими громадськими організаціями.

Зазначені фактори впливають на подальший розвиток циклової комісії, зміцнення та зростання її потенціалу шляхом удосконалення структурно-функціональної організації, підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, поглиблення наукової та науково-методичної роботи, оптимізації освітнього процесу за умов воєнного стану, інтеграцію науково-педагогічних працівників у європейське наукове середовище.
